Saturday, 10 November 2012

မဃေဒ၀ ႏွင့္ ပုဏၰားေျခာက္ေယာက္


    

 မဃေဒ၀ ႏွင့္ ပုဏၰားေျခာက္ေယာက္

မဃေဒ၀ ဟုဆုိလုိက္သည္ႏွင့္ မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးဟုလူတုိင္းသိၾကေပလိမ့္မည္။ျ
ပည့္စုံစြာေျပာရလွ်င္ မဟာသုတကာရီ မဃေဒ၀လကၤာသစ္
က်မ္းျမတ္ေတာ္ၾကီးျဖစ္ျပီး သီကုံး  ထုံးဖြဲ႕ခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္ၾကီးမွာ အဂၢမဟာပဏၰိတ မကာရေလာပအေက်ာ္ ေက်းဇူးရွင္ပထမ မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး အရွင္ဇ၀န
၁၂၀၃-၁၂၈၂ ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ၾကီးသည္ မဃေဒ၀လကၤာသစ္က်မ္းအပါအ၀င္ က်မ္းစာေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာကုိေရးသားျပဳစုခဲ့ပါသည္။ မဃေဒ၀လကၤာသစ္ကုိ ဆရာေတာ္သည္ ၁၂၆၆ခု ေတာ္သလင္းလျပည့္ေက်ာ္ ၁၄ရက္ ေသာၾကာေန႕ည၈နာရီ အခ်ိန္တြင္ ေအာင္ျမင္စြာ
စီကုံးေရးသားခဲ့ပါသည္။ ဆရာေတာ္ၾကီးသည္ ငယ္စဥ္အရြယ္ စာေပေလ့လာစဥ္အခ်ိန္က အထူးၾကည္ညိဳခဲ့ဘူးသည့္ ေနမိဇာတ္ေတာ္လာ မဃေဒ၀မင္း၏အထၱဳပၸတၱိကုိ  ၀ိတၱာရ ေ၀ဖန္၍
 ျမန္မာစကားသံျဖင့္ လကၤာသြား ေ၀ျဖာေအာင္ စီကုံးေရးသားေတာ္မူခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ မဃေဒ၀ဟူေသာ ပုဒ္၌ မဃသဒၵါသည္ ႏွစ္သက္ျခင္းအနက္ မဃတုိင္းဟူေသာ အနက္တုိ႕ကုိ ေဟာသည္ ။ေဒ၀ါသဒၵါသည္ကား နတ္အနက္ ဘုရင္အနက္ မုိးတိမ္အနက္ ေကာင္းကင္အနက္တုိ႕ ေဟာသည္။ မဃေဒ၀ ႏွစ္ပုဒ္ေပါင္း အနက္ကား ျပည္သူတုိ႕ ႏွစ္သက္ေသာမင္း သို႕မဟုတ္ မဃတုိင္းကုိ အစုိးရေသာ မင္းဟုဆုိလုိသည္။ဤမဃေဒ၀ဇာတ္ေတာ္ကုိ ဦးစြာကဗ်ာလကၤာဖြဲ႕ဆုိသူကား သွ်င္အဂသာမိ(၈၄၁-၉၁၄)ျဖစ္ေလသည္။သွ်င္အဂသာမိသည္ သကၠရာဇ္ ၉၀၀ျပည့္ႏွစ္တြင္ေနမိမဂၣဂုိင္းခန္းပ်ိဳ႕၊ဘုံခန္းပ်ိဳ႕
၊ငရဲခန္းပ်ိဳ႕ တုိ႕ကိုေရးသားခဲ့သည္။
        ထုိမဂၣဂုိင္းပ်ိဳ႕ ပင္ျဖစ္၍ ပ်ိဳ႕ေဟာင္းဟုေခၚသည္။ ထုိပ်ိဳ႕ေဟာင္းကုိခြဲ၍ မန္လည္ဆရာေတာ္ကုိယ္တုိင္ မဃေဒ၀လကၤာသစ္ဟု အမည္မွည့္ေခၚခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ မဃေဒ၀လကၤာသစ္သည္ ၾကီးမားေသာ ဗဟုသုတမ်ားကုိ ေပးစြမ္းႏုိင္သျဖင့္ မဟာသုတကာရီ ဟူေသာ၀ိေသသနျဖင့္ အထူးျပဳျခင္းျဖစ္
ေပသည္။ မဟာသုတကာရီ မဃေဒ၀လကၤာသစ္ၾကီးေပၚထြန္းခဲ့သည္မွာ ႏွစ္တစ္ရာတုိင္ခဲ့ျပီျဖစ္ပါသည္။ မဃေဒ၀လကၤာသစ္ ရာျပည့္အၾကိဳ ရာျပည့္အထိမ္းအမွတ္ဂ်ာနယ္မဂၢဇင္းမ်ားႏွင့္ အျခားေသာ ဘာသာေရးဆုိင္ရာမဂၢဇင္းမ်ားတြင္ စပ္လ်ဥ္းေသာ ေဆာင္းပါး ကဗ်ာ ၀တၱဳမ်ားကုိ ဖတ္ရွဳခဲ့ရပါ
သည္။အခ်ိဳ႕အခ်ိဳ႕ေသာဆရာမ်ား၏ စာမူမ်ားတြင္ မာဃေဒ၀လကၤာသစ္ဟူ၍ ေဖၚျပပါရွိေလရာ မ်ားစြာ စိတ္အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္မိပါသည္။မာဃဟုေဖၚျပ သုံးႏဳွန္းထားျခင္းသည္ ဆရာေတာ္ၾကီး၏ မူလအနက္အဓိပၸာယ္ကုိ လြဲမွားေစပါသည္။
    စာေပေရးသားသူ(သုိ႕မဟုုတ္)စာေပရုိက္ႏွိပ္သူ တစ္ဦးဦး၏ လြဲမွားမွဳကုိ အထူးဂရုထား၍
 ေဖာ္ျပသင့္ပါသည္။ စာဖတ္သူအမ်ားစု၏ စိတ္အာရုံ၌ လြဲမွားမွဳကုိ ထင္မွတ္ေစတတ္၍ ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ထင္ရွားေသာ၀ိေသသ တစ္ခုမွာ မကာရေလာပပင္ျဖစ္သည္။
မကာရေလာပဣဣဣသည္ ပါဠိဘာသာစကားျဖစ္ျပီး မကာရ(မ+အကၡရာ) ေလာပ -ေက်ညက္ျခင္း ၊မတစ္လုံးေက်သည္ဟု ေဖၚျပထားသျဖင့္ မသိေသာအရာဟူ၍ မွတ္ယူႏုိင္ေပသည္။
မ တစ္လုံးေက်၏ အဓိပၸါယ္ကုိ ျမန္မာ-အဂၤလိပ္အဘိဓာန္တြင္ (n) highly knowledgeable person also -မကာရေလာပ ဟုေဖၚျပထားပါသည္။ မ တစ္လုံးေက်သည္ ကုိ အခ်ိဳ႕ပုဂိၢဳလ္မ်ားကမိန္းမက်မ္းေက်
သည္ဟု ယူဆၾကေလသည္လားမသိေပ။ မန္လည္ဆရာေတာ္ၾကီး၏ မဃေဒ၀
လကၤာသစ္အပုိဒ္(၂၉၇)စာေၾကာင္းေရ (၈)တြင္မယားဟူဘိ၊ထုိႏွင့္၊မယွိမေကာင္း၊ယွိမေကာင္းဘဲ၊
မေပါင္းလည္းခက္၊ေပါင္းလည္းခက္၏ ဟုအထင္အရွား ေရးသားထားလွ်က္ စာေရးသူအခ်ိဳ႕ႏွင့္ေယာက္က်ားမ်ားက မိန္းမသားမ်ားကုိ ခ်ဳိးႏွိမ္လုိေသာ သေဘာျဖင့္ မိမိလုိရာဆြဲ၍ မိန္းမဟူဘိ ထုိဣတၳိတုိ႕မရွိမေကာင္း၊ရွိမေကာင္းတည့္ ၊မေပါင္းလည္းခက္ ေပါင္းလည္းခက္၏ ဟုေရးသားေျပာဆုိကာ မန္လည္ဆရာေတာ္၏ မဃေဒ၀လကၤာကုိ အလြယ္တကူညြန္ျပေျပာဆုိ
 ၾကေလသည္။ မိန္းမသည္ အမကၠဳတၱိလိင္( female of the sex able to produce 0ffspring or lay eggs )ကုိေဖၚျပထားျခင္းျဖစ္ျပီးမယားသည္ ဇနီး လင္ရွိေသာသူ (woman who has a husband) ကုိရည္ညႊန္းသည္ျဖစ္ရာ မိန္းမဟူသည္ ထုိဣဳတၳိဟု ဆုိလုိက္သည္ႏွင့္ ရွိရွိသမွ် အမဣဳတၳိလိင္မ်ားဟု မွတ္ယူႏုိင္ေပသည္။ ထုိသုိ႕ေၾကာင့္ မ်ားပင္ေလာ ။ဆရာေတာ္ၾကီးအားမိန္းမမေကာင္းေၾကာင္း ေရးတဲ့
ဆရာေတာ္ၾကီးဟူ၍ ထင္မွတ္မွားၾကေပျခင္းေပလား? မန္လည္ဆရာေတာ္ၾကီးသည္ မိန္းမ မေကာင္းေၾကာင္းကုိသာ ေရးဖြဲ႕ထားသည္မဟုတ္ပါ။ ခ်ီးမြမ္းသင့္သည့္ မိန္းမျမတ္ပညာရွိ
မ်ားအေၾကာင္းကုိ မဃေဒ၀လကၤာသစ္၏ အပုိဒ္( ၃၁၄)တြင္ပညာမည္ညား၊ဤတရားလည္း
၊ေယာက္က်ား၌သာ မဟူရာဘူး၊အမရာေဒ၀ီ ေဘရီဓမၼဒိႏၷာစသည္ အပၸကဟူ၊နည္းငယ္မူကား၊
လူ၀ယ္ထုိသုိ႕၊မိန္းမတုိ႕လည္း ၊အခ်ိဳ႕ပညာရွိတတ္စြာ၏  ဟူ၍လည္းေကာင္း အပုိဒ္ (၃၁၅)တြင္ ကိစၥတသီး၊အေရးၾကီး၍ ၊မျပီးႏုိင္က ၊က်န္မရေသာ္၊မိန္းမကုိသာ၊တုိင္ပင္ရာဟု၊ပညာရွိမ်ား အစဥ္ၾကားလွ်က္ ထင္ရွားမိန္႕မွာ၊ဥဒါန္းလာ၏  ဟူ၍လည္းေကာင္းဖြဲ႕ဆုိထားပါသည္။ အပုိဒ္(၃၁၃) တြင္မူ  လူရြာဌာန လူ႕ေလာက၌ မိန္းမတုိ႕သာ က်င့္ယုတ္မာ၍ မိစာၦဆုိး၀ါး မဟုတ္ျငားဘူး  ေယာက္က်ားတုိ႕သည္လည္း
ပညာနည္းတုိ႕၊ေစာင့္စည္းမရွိ၊မ်ိဳးဣတၳိသုိ႕၊မသိေက်းဇူး၊သူဂုဏ္ထူးကုိ၊ထိမ္ျမဴးေခ်တတ္၊က်င့္မျမတ္တည့္ဟူ၍လည္း
 ေယာက္က်ားယုတ္မာတုိ႕အေၾကာင္း ေရးဖြဲ႕ထားပါသည္။
    မဟာသုတကာရီမဃေဒ၀လကၤာသစ္သည္ ေယာက္က်ားမိန္းမအေၾကာင္းမ်ားကုိ ေရးဖြဲ႕ထားသည္မဟုတ္ပါ။
လကၤာစာေပ ပညာႏွင့္ပတ္သက္၍ အပိုဒ္(၉၈) တြင္ ေလာင္းမင္းအသွ်င္၊ဘ၀ရွင္၏၊ ထက္ခြင္မုိးက
၊မုိးၾကိဳးခ်သုိ႕၊ၾကီးလွရွိန္၀ါ၊မိန္႕အာဏာကုိ  ဟူ၍လည္းေကာင္းရာဇ၀င္ႏွင့္ပတ္သက္၍ မဟာသမၼတမင္းကစ၍ ၾသကၠာကထိ  အရွိတြက္ကိန္း၊ဂဏန္းခ်ိန္းေသာ္၊ႏွစ္သိန္းငါးေသာင္း
၊ႏွစ္ေထာင့္ငါးရာ၊ငါးက်ိပ္္သာ၍သခ်ာၤေနာက္ပြား ၊မင္းေျခာက္ပါးတည့္   ဟု အပုိဒ္(၃၁)၌ ေရးသားထားပါသည္။  က်န္းမာေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ သားခ်စ္ယူမွတ္၊ဤလူ႕ဇာတ္၌၊
ေလ်ာက္ပတ္က်င့္ျငား၊ေလ်ာက္ပတ္စားႏွင့္၊ေဆး၀ါးစာေၾက၊စားေထြကာလ၊ျဗဟၼစာရီ၊ဤငါးလီမူ ေလာကီလူေပါင္း သက္ရွည္ေၾကာင္းတည့္ဟုအပိုဒ္(၃၂၇)တြင္ လည္းေကာင္း ၊စစ္ေရးစစ္ရာႏွင့္ပတ္သက္၍ အပုိဒ္(၂၀၄)တြင္ မုိးစဲမပြင့္၊ခ်ိန္မသင့္၀ယ္၊စစ္ခြင့္စစ္ေရး၊သူေဆာင္ေသြးတုိင္း၊ရပ္ေ၀းေျမတာ၊မခ်ီရာဘူး၊လိမၼာခြင့္သိ၊ပညာရွိတုိ႕ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ အဂိၢရတ္ပညာႏွင့္ပတ္သက္၍ ပညာေဆး၀ါး၊အပါးပါးတည့္၊ျပဒါးမီးေန၊သံေသဓာတ္
ျပာ၊ရသာယန၊ၾသသဓာတု၊အာယု၀ါဇီ၊၀သီကရဏ ၊စသည္လိမ္းသပ္ ၊စားပ်ိဳအပ္ႏွင့္ဟု  အပုိဒ္(၁၃၃)၌ လည္းေကာင္းဖြဲ႕ဆုိေရးသားခဲ့ပါသည္။
    အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆုိလွ်င္ မဃေဒ၀လကၤာသစ္သည္ ေလာကုတၱရာအျဖာျဖာေသာဗဟုသုတမ်ားကုိ
 ေပးစြမ္းႏုိင္ေသာအဖုိးထုိက္ က်မ္းျမတ္ရတနာတစ္ပါးျဖစ္ေပသည္။သုိ႕ပါ၍ ေက်းဇူးရွင္ ပထမ မန္လည္ဆရာေတာ္ၾကီးႏွင့္ စပ္ဆုိင္သမွ်ေသာအေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ထုတ္ေဖၚေရးသားၾကမည္
ဆုိပါလွ်င္ ေသေသခ်ာခ်ာဂဃနဏေလ့လာ ေရးသားၾကျခင္းျဖင့္ဆရာေတာ္၏ဂုဏ္သိကၡာကုိေစာင့္ထိန္းၾကေစလုိပါသည္။သုိ႕မဟုတ္ပါမူ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ငယ္စဥ္က သင္ၾကားနာယူခဲ့ဘူးေသာ မ်က္မျမင္ ပုဏၰားေျခာက္ဦး၏ ဆင္ကုိစမ္းေသာ ပုံျပင္သဖြယ္ျဖစ္မည္မွာ မလြဲဧကန္ေပလိမ့္မည္။        


                                                                                                                       ႏုိင္ေမာင္ေမာင္


0 comments:

Post a Comment