၁။ ခ်စ္သမီးဘယ္ကလာသနည္း မသိပါဘုရား
၂။ ခ်စ္သမီးဘယ္သြားမလို႔လဲ မသိပါဘုရား
၃။ ခ်စ္သမီးမသိဘူးလား သိပါတယ္ဘုရား
၄။ ခ်စ္သမီးတကယ္သိသလား မသိပါဘုရား
ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ကုမာရီတို႔ေမးျမန္းေျဖၾကားေနပံုကိုနားထဲၾကားေယာင္ေနမိသည္။ နံပါတ္(၁)ေမးခြန္း ျဖစ္သည့္ ''ခ်စ္သမီးဘယ္ကလာသနည္း''ဆိုျခင္းမွာ ခ်စ္သမီးဘယ္ဘ၀ကလာသနည္းဟုေမးျခင္းျဖစ္သည္။ ကုမာရီကမသိ၍ ''မသိပါဘုရား'' ဟုေျဖဆိုျခင္းျဖစ္သည္။
နံပါတ္(၂)ေမးခြန္းျဖစ္သည့္ ''ခ်စ္သမီးဘယ္သြားမလို႔လဲ'' ဟုေမးျခင္းမွာ ဒီဘ၀မွ ေသဆံုးၿပီး ဘယ္ဘံုဘ၀ေရာက္ မည္ကိုေမးျခင္းျဖစ္သည္။ ကုမာရီကမသိ၍ ''မသိပါဘုရား''ဟုေျဖဆိုျခင္းျဖစ္သည္။
နံပါတ္(၃)ေမးခြန္းျဖစ္သည့္ ''ခ်စ္သမီးမသိဘူးလား'' ဟုေမးျခင္းမွာ ခ်စ္သမီးေသရအံုးမယ္ဆိုတာ မသိဘူးလားဟုေမးျခင္းျဖစ္ၿပီး ေသရအံုးမည္ကိုသိသျဖင့္ ''သိပါတယ္ဘုရား'' ဟုေျဖဆိုျခင္းျဖစ္သည္။
နံပါတ္(၄)ေမးခြန္းမွာ ''ခ်စ္သမီးတကယ္သိသလား'' ဟုေမးေသာေမးခြန္း၏ဆိုလိုရင္းသည္ ခ်စ္သမီးဘယ္ေတာ့ေသရမည္ကိုတကယ္သိသလားဟုေမးျမန္းျခင္းျဖစ္ၿပီး မသိသျဖင့္ ''မသိပါဘုရား'' ဟုေျဖဆိုျခင္းျဖစ္ေလသည္။
ကြ်နဳ္ပ္အပါအ၀င္ပုထုဇဥ္လူသားအားလံုးတို႔သည္လည္းပဲ ဘယ္ဘ၀ကလာသည္ကိုမသိ၊ ေသၿပီးဘယ္ဘ၀ ေရာက္မည္ကိုမသိ၊ ေသရမည္ကိုသိေသာ္လည္း ဘယ္ေတာ့ေသမည္ကိုမသိၾကေခ်။
ျမတ္ဗုဒၶ၏ေဟာၾကားခ်က္အရ ကြ်နဳ္ပ္တို႔အားလံုး၏အၿမဲေနအိမ္သည္ အပါယ္ေလးဘံုျဖစ္သည္ ဟုဆိုသျဖင့္ကြ်နဳ္ပ္တို႔လာရင္းအရပ္ကိုသိရေပသည္။ အပါယ္ေလးဘံုတြင္ခႏၶာျဖင့္ေျြကးေတြေက်ေအာင္ဆပ္ၿပီး ကုသိုလ္ကံတစ္လွည့္ အက်ိဳးေပး ခ်ိန္ေရာက္၍လူ႔ဘံုျပန္လည္ေရာက္႐ွိလာခဲ့ျခင္းျဖစ္ေပသည္ အပါယ္ေလးဘံု မွာ႐ွိစဥ္က လူ႔ျပည္ေရာက္လွ်င္ေကာင္းမွဳ ကုသိုလ္ေတြသာျပဳလုပ္ေတာ့မည္။ အပါယ္ေလးဘံုသို႔ ျပန္လည္မရာက္ေအာင္ႀကိဳးစားေတာ့မည္ဟု သံဓိ႒ာန္ခ်ခဲ့ေသာ္လည္း အမိ၀မ္းအတြင္း ကိုးလေက်ာ္ ဆယ္လ ေနခဲ့ရျခင္းေၾကာင္းအ၀ိဇၨာအေမွာင္ဖံုးလႊမ္းကာအားလံုးကိုေမ့ေလ်ာ့ၿပီး သူမ်ားေတြစာသင္သလိုသင္၊ ေက်ာင္းတက္သလိုတက္၊ စီးပြား႐ွာသလို႐ွာ သူမ်ားတိုက္ေဆာက္သလိုေဆာက္၊ အိမ္ ေထာင္ျပဳသလိုလိုက္ျပဳၿပီး ခႏၶာ၏ဒုကၡကိုမျမင္ပဲေပ်ာ္ပါး၊ ေမာ္ျြကားကာ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟတရားတို႔ျဖင့္ေနထိုင္ခဲ့ၾကေပသည္။
''ေလာဘနဲ႕ေသ ၿပိတၲာျပည္ မေသြေရာက္တတ္သည္''
''ေဒါသနဲ႕ေသ ငရဲျပည္ မေသြေရာက္တတ္သည္''
ေမာဟနဲ႕ေသ တိရိစၦာန္ျပည္ မေသြေရာက္တတ္သည္''
ဆရာေတာ္ဦးသုနႏၵေဟာၾကားထားတဲ့အတိုင္း ကြ်နဳ္ပ္တို႕အားလံုးတို႕သည္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟနဲ႔သာ အခ်ိန္ျပည့္ေနထိုင္ခဲ့ၾကေပသည္၊ သို႔ျဖစ္၍ ေလာဘျဖစ္ခ်ိန္ ေသဆံုးမည္ဆိုပါက ၿပိတၲာဘံုသို႔ သာေရာက္ရွိေပလိမ့္မည္၊ ေဒါသနဲ႔ေသက ငရဲျပည္ေရာက္ၿပီး ေမာဟႏွင့္ေသပါက တိရိစၦာန္ျပည္သို႔သာ ေရာက္ေပလိမ့္မည္။ သြားရမည့္လားရာဂတိမွာ အပါယ္(၄)ဘံုသာတည္း၊ မိမိတို႔ခႏၶာေသြး ေခြ်းတို႔ျဖင့္ ေပးဆပ္ ရေပဦးမည္မဟုတ္ပါေလာ။
ဗုဒၶေဟာၾကားထားေသာ ၃၁-ဘံုကိုေလ့လာၾကည့္မည္ဆိုပါက ပံု(၁)ပါအတိုင္း
ေအာက္ဆံုးအဆင့္ ငရဲ၊ တိရိစၦာန္၊ ၿပိတၲာ၊ အသူရကယ္ဆိုသည့္ အပါယ္ (၄)ဘံု
၄င္းအထက္ လူ႕ျပည္ (၁)ဘံု
၄င္းအထက္ နတ္ျပည္ (၆)ဘံု
၄င္းအထက္ ျဗဟၼာဘံု (၂၀)ဘံု စုစုေပါင္း (၃၁)ဘံု ရေလသည္။
ဂဂၤါ၀ါဠဳသဲစုမက ပြင့္ေတာ္မူၿပီးၾကကုန္ေသာ ဘုရားရွင္တို႔သည္ နိဗၺာန္စံ၀င္ေတာ္မူခဲ့ၾကေလၿပီ။ ဘုရားရွင္တစ္ဆူပြင့္ေတာ္မူေသာအခါ သတၲ၀ါ ၂၄-သေခၤ် ကုေဋ(၈၀) ဗိုလ္ေျခတစ္သိန္း ေခ်ခြ်တ္ေတာ္ မူခဲ့ေလသည္။ ပြင့္ခဲ့ၿပီးေသာ နိဗၺာန္စံ၀င္ၿပီးေသာဘုရားရွင္အေရအတြက္မွာ ဂဂၤါ၀ါဠဳသဲစုမကဟုဆိုသျဖင့္ ေရတြက္၍မရေအာင္မ်ားျပားၿပီး ကြ်တ္တမ္း၀င္ခဲ့ၾကေသာ သတၲ၀ါမ်ားမွာလည္း ေရတြက္၍မရေအာင္မ်ားျပား ခဲ့ေလသည္၊ ဘုရားရွင္တို႔၏ အဆိုအရ ဘုရားတစ္ဆူပြင့္၍ ေခ်ခြ်တ္ႏိုင္ခဲ့ေသာသတၲ၀ါအရည္အတြက္ ၂၄ သေခၤ် ကုေဋ ၈၀ ဗိုလ္ေခ်တစ္သိန္းဟူေသာ အရည္အတြက္ပမာဏသည္ ငါဘုရား၏လက္သည္းခြံေပၚ တင္ရွိေသာေျမႀကီးပမာဏသာရွိ၍ က်န္ သတၲ၀ါအရည္အတြက္ ပမာဏသည္ ဤကမၻာေျမႀကီးထုပမာဏခန္႔ ရွိေလသည္ဟု ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။ သတၲ၀ါမည္၍မည္မွ် မ်ားျပားေၾကာင္းမွန္းဆႏိုင္ေပသည္။
ဘုရားတစ္ဆူပြင့္ရန္အနည္းဆံုး အခ်ိန္ကာလ ၄-သေခၤ်ႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီျဖည့္က်င့္ရသည္။
ဘုရားအမ်ိဳးအစား-၃ မ်ိဳးရွိသည္။
ပညာဓိကဘုရား ျဖစ္ရန္ ၄ သေခၤ်ႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္း
သဒၶါဓိကဘုရား ျဖစ္ရန္ ၈ သေခၤ်ႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္း
၀ီရိယဓိကဘုရား ျဖစ္ရန္ ၁၆ သေခၤ်ႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီျဖည့္က်င့္ရေပသည္။
တစ္သေခၤ်ဆိုသည္မွာ ''၁''ေနာက္တြင္ ''၀''ေပါင္းအလံုး ၁၄၀ ရွိေသာကမၻာျဖစ္ၿပီး ''၁''ကမၻာဟူေသာအခ်ိန္ကာလ မွာ အလ်ား၊ အနံ၊ အျမင့္ ၁ ယူဇနာရွိေသာ ကန္ႀကီးထဲသို႔ မံုၫွင္းေစ့အျပည့္ထည့္ၿပီး ႏွစ္တစ္ရာတြင္ တစ္ေစ့ထုတ္ရသည္၊ ၄င္းကန္ထဲမွ မုန္ၫွင္းေစ့ကုန္သြားေသာအခ်ိန္ကို တစ္ကမၻာဟုေခၚသည္။
ဘုရားရွင္တစ္ဆူျဖစ္ရန္ ပါရမီ (၁၀)ပါးအျပား (၃၀) စြန္႔ျခင္းႀကီး (၅)ပါးတို႔ျဖင့္ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ ပါရမီျဖည့္က်င့္ရေပသည္၊ ဘ၀တိုင္း၌ေအးခ်မ္းစြာေနထိုင္ခဲ့ရသည္မဟုတ္၊ အေသြးအသား တို႔ကို၄င္း၊ ခႏၶာကိုယ္ အစိတ္အပိုင္းတို႔ကို၄င္း ေပးလွဴ၍ပါရမီျဖည့္ခဲ့ရပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဒုကၡဆင္းရဲခံၿပီး ပါရမီျဖည့္၍ ဘုရားျဖစ္လိုၾကသည္ဆိုေသာ္ ၃၁-ဘံု၌က်င္လည္ကုန္ၾကေသာ သတၲ၀ါေ၀ေနယ်တို႔အား သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ျခင္းအက်ိဳးငွာလည္းေကာင္း၊ ဒုကၡအားလံုးခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္ကိုရရွိေစျခင္းငွာလည္းေကာင္း ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ျခင္းျဖစ္ေလသည္။
နိဗၺာန္စံ၀င္ဘုရားရွင္တို႔မွာ ဂဂၤါ၀ါဠဳသဲစုမကရွိခဲ့သည္ဆိုေသာ္လည္း ကြ်နဳ္ပ္တို႔အားလံုးနိဗၺာန္ မေရာက္ႏိုင္ေသးပဲရွိေနျခင္းသည္ ဘုရားနဲ႔လြဲ တရားနဲ႔လြဲခဲ့၍သာ ျဖစ္ေပေတာ့သည္။ စႀကၤာ၀ဠာအနႏၱရွိသလို စႀကၤာ၀ဠာတစ္ခုလွ်င္ ကမၻာတစ္ခုရွိသျဖင့္ ကမၻာေပါင္းအနႏၱရွိေပသည္။
ကမၻာေပါင္းအနႏၱထဲမွ ဘဒၵကမၻာဟုေခၚဆိုေသာ ကြ်နဳ္ပ္တို႔ေနထိုင္ေသာကမၻာတြင္သာ ဘုရားငါးဆူ ပြင့္ေပသည္။ ယၡဳအခ်ိန္အထိပြင့္ၿပီးေသာဘုရားတို႔မွာ-
၁။ လူ႔သက္တမ္းေလးေသာင္းတမ္းတြင္ပြင့္ခဲ့ေသာ ကကုသန္ဘုရား
၂။ လူ႔သက္တမ္းသံုးေသာင္းတမ္းတြင္ပြင့္ခဲ့ေသာ ေဂါဏဂုဏ္ဘုရား
၃။ လူ႔သက္တမ္းႏွစ္ေသာင္းတမ္းတြင္ပြင့္ခဲ့ေသာ ကႆဖဘုရား
၄။ လူ႔သက္တမ္းတစ္ရာတမ္းတြင္ပြင့္ခဲ့ေသာ ေဂါတမဘုရား ဆိုသည့္ေလးဆူသာပြင့္ၿပီး ေနာင္လူ႔သက္တမ္း တစ္သိန္းတန္းတြင္ပြင့္မည့္ အရိေမတၱယ်ဘုရား ျဖစ္ၾကေပသည္။
ကြ်နဳ္ပ္တို႔မွီခဲ့ေသာေနာက္ဆံုးလူ႔သက္တမ္းတစ္ရာတြင္ ပြင့္ခဲ့ေသာဘုရားမွာ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားပင္ ျဖစ္ေလသည္။ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား႐ွင္သည္ အမွန္တကယ္လူ႔သက္တမ္း တစ္ေသာင္းတမ္းတြင္ပြင့္ရမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္းအခ်ိန္ကာလပါရမီ မျပည့္ေသးသျဖင့္လူ႔သက္တမ္းတစ္ရာတမ္းတြင္သာပြင့္ခဲ့ရေလသည္။
ဘုရား႐ွင္တစ္ဆူပြင့္ေတာ္မူၿပီးေခ်ခြ်တ္ရမည့္ သတၲ၀ါမွာ (၂၄)သေခၤ် ကုေဋ႐ွစ္ဆယ္ဗိုလ္ေျခတစ္သိန္း ျဖစ္ေသာ္လည္း ကြ်နဳ္ပ္တို႔ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္သည္ သက္တမ္းတိုကာလတြင္ ပြင့္ခဲ့ရသျဖင့္အခ်ိန္ကာလ တိုေတာင္းေသာေၾကာင့္(၂၀)သေခၤ်သာေခ်ခြ်တ္ခဲ့ေလသည္။ ထိုအတြက္က်န္ေနေသာ (၄)သေခၤ် ကုေဋ႐ွစ္ဆယ္ ဗိုလ္ေျခတစ္သိန္းအရည္အတြက္ခြ်တ္ႏိုင္ရန္ ယၡင္ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ေသာ ဘုရားတို႔၏လမ္းစဥ္အတိုင္းသာသနာ (၅၀၀၀)ခ်မွတ္ထားခဲ့ေပသည္၊ ¤င္းသာသနာ(၅၀၀၀)အတြင္း က်န္သတၱ၀ါအခ်ိဳ႔ သူ႔ဆရာႏွင့္သူ ေခ်ခြ်တ္၍ နိဗၺာန္စံ၀င္ၾကမည္ျဖစ္ေပသည္။
ျမတ္စြာဘုရားထားခဲ့ေတာ္မူခဲ့ေသာ သာသနာ(၅၀၀၀)ကိုေခတ္(၅)ေခတ္ ပိုင္းျခားထားေလသည္။ေခတ္တစ္ေခတ္တြင္ ႏွစ္ေပါင္း(၅၀၀)႐ွိသည္။
၁။ ၀ိမုတၲိယုဂေခတ္ ႏွစ္ေပါင္း(၅၀၀)
ဘုရားပြင့္ခ်ိန္မွစၿပီးႏွစ္ေပါင္း(၅၀၀)အတြင္း ၀ိမုတၲိယုဂေခတ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ဈာန္မဂ္ဖိုလ္တရားထူးမ်ား
ၿဖိဳင္ၿဖိဳင္ရၾကသည္။
၂။ သမာဓိယုဂေခတ္ ႏွစ္ေပါင္း(၅၀၀)
သမာဓိတည္႐ံုမွ်သာျဖစ္သည္။
၃။ သီလယုဂေခတ္ ႏွစ္ေပါင္း(၅၀၀)
သီလဦးစားေပးေသာေခတ္ျဖစ္သည္။
၄။ သုတယုဂေခတ္ ႏွစ္ေပါင္း(၅၀၀)
စာေပဗဟုသုတဦးစားေပးေသာေခတ္ျဖစ္သည္။
၅။ ဒါနယုဂေခတ္ ႏွစ္ေပါင္း(၅၀၀)
ဒါနျပဳမွဳသာအားသန္ၾကေသာေခတ္ျဖစ္သည္။
ထိုမွလြန္ေသာ္၀ိမုတၲိယုဂေခတ္သို႔ျပန္လည္လွည့္၀င္လာသည္။ သာသနာႏွစ္(၂၅၀၀) ေကာဇာ သကၠရာဇ္(၁၃၁၈)ခုႏွစ္ျပည့္ၿပီးသည္မွစ၍ ၀ိမတၲိယုဂေခတ္သို႔ျပန္လည္ဆိုက္ေရာက္လာသည္။ ေကာဇာ သကၠရာဇ္(၁၃၁၉)ခုႏွစ္မွ(၁၈၁၉)ခုႏွစ္အတြင္းသာ၀ိမုတၲိယုဂေခတ္ျဖစ္ေပသည္။ ၀ိမုတၲိယုဂေခတ္မွလြဲ၍ က်န္ေခတ္မ်ားတြင္မဂ္ဖိုလ္တရားထူးမ်ားရရန္မလြယ္ကူေတာ့ေခ်။
ကြ်နဳ္ပ္တို႔သည္ပင္ယၡဳအခ်ိန္အခါ၌လူျဖစ္လာရသည္မွာအင္မတန္ထူးကဲေသာ ဒုလႅဘတရားႀကီးကို ရ႐ွိျခင္းေပတည္း၊စႀကၤာ၀ဠာအနႏၱထဲမွဘဒၵကမၻာတြင္လူလာျဖစ္ရျခင္း၊ ျမတ္စြာဘုရား၏ သာသနာေတာ္ႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕ရျခင္း၊ သာသနာ(၅၀၀၀)ေထာင္ထဲတြင္ ၀ိမုတၲိယုဂေခတ္တစ္ပါတ္လည္သည့္ ေခတ္၌ႀကံဳရျခင္း၊ ဗုဒၶဘာသာထြန္းကားေသာတိုင္းျပည္၌လူျဖစ္ရျခင္း၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မိဘမ်ားရဲ႕သားသမီးျဖစ္ရျခင္းတို႔ သည္လည္း အင္မတန္ႀကီးမားေသာဘုန္းကံေၾကာင့္ျဖစ္ခဲ့ရေပသည္။
မိ႐ိုးဖလာဗုဒၶဘာသာပင္ျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း ဆရာေကာင္းသမားေကာင္းမေတြ႕ပါက တကယ့္ဗုဒၶ ဘာသာ၀င္မျဖစ္ႏိုင္ေပ၊ တကယ့္ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္မွသာ ဘုရား႐ွင္၏အလိုက် က်င့္ႀကံအားထုတ္ႏိုင္ေသာဗုဒၶ၏ သားေကာင္း၊ သမီးေကာင္းမ်ားျဖစ္ၾကေပမည္။ ဗုဒၶဘုရားပြင့္ေတာ္မူရျခင္း၏ရည္႐ြယ္ခ်က္မွာ သံသာရာ ၀ဋ္ ဆင္းရဲအေပါင္းမွကင္းလြတ္ရာအမွန္ျမတ္နိဗၺာန္ကိုရေစျခင္းငွာ ပြင့္ေတာ္မူခဲ့သျဖင့္ကြ်နဳ္ပ္တို႔အေနျဖင့္ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းမက်င့္ပါကဗုဒၶ၏သားေတာ္၊ သမီးေတာ္ဟုမဆိုႏိုင္ပါေခ်။ သတၲ၀ါတို႔၏စ႐ိုက္ သဘာ၀ကိုလိုက္၍ ဓမၼခႏၶာေပါင္း(၈၄၀၀၀)ပိဋိကတ္(၃)ပံုဟုဆိုအပ္ေသာ(သုတ္၊ ၀ိနည္း၊ အဘိဓမၼာ)မ်ား ေဟာၾကားခဲ့ေသာ္လည္း ဗုဒၶ၏အဓိကရည္႐ြည္ခ်က္မွာ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္တရားအားထုတ္ႏိုင္ရန္ သာျဖစ္သည္။
နိဗၺာန္ေရာက္ႏိုင္ရန္လူ႔ဘံုမွသာက်င့္ႀကံအားထုတ္ၿပီးရ႐ွိႏိုင္ေပသည္။ ထိုေၾကာင့္ျမတ္စြာဘုရားသည္ လူ႔ျပည္၌သာပြင့္ေတာ္မူခဲ့ေပသည္။ နတ္ျပည္(၆)ထပ္ႏွင့္ လူ႔ဘံုသည္သုဂတိဘံု(၇)ဘံုျဖစ္ၿပီး အပါယ္(၄)ဘံုသည္ ဒုဂၢတိဘံုျဖစ္ေပသည္။
လူ႔ဘံုမွနိဗၺာန္ကိုရရန္က်င့္ႀကံသည့္နည္းသံုးနည္း႐ွိသည္။
၁။ ကံလမ္း
ဒါန၊ သီလေဆာက္တည္၍က်င့္ႀကံအားထုတ္သည့္လမ္း-
၂။ ဈာန္လမ္း
သမထတရားက်င့္ႀကံအားထုတ္သည့္လမ္း-
၃။ ဥာဏ္လမ္း
၀ိပႆနာပြါး၍အားထုတ္သည့္လမ္း- တို႔ျဖစ္ၾကသည္။
ဥာဏ္လမ္းသည္ အေကာင္းဆံုးႏွင့္အျမန္ဆံုးလမ္းျဖစ္သည္။ သစၥာတရားကိုျပသတတ္ေသာ ဆရာ သမားေကာင္းႏွင့္ေတြ႕၍ ကိေလသာၾကားမခိုေစဘဲက်င့္ႀကံအားထုတ္ႏိုင္ပါလွ်င္ မနက္အားထုတ္ကညရႏိုင္၊ ညအားထုတ္က မနက္ရႏိုင္ေသာလမ္းေကာင္းျဖစ္ေပသည္။ ကိေလသာၾကားခိုေန၍ မရႏိုင္သည္ထားအံုး ၇-ရက္၊ ၇-လ၊ ၇-ႏွစ္ အတြင္းလည္း ရႏိုင္သည္။ ဒီဘ၀မရႏိုင္ေတာင္ ေသခါနီး၀ိပႆနာတရား ႏွလံုးသြင္း၍ ေသဆံုးပါက ေနာက္ဘ၀နတ္မျဖစ္ခင္ ပထမ နိဗၺာန္ျဖစ္သည့္ေသာတာပတၲိမဂ္ဖိုလ္ကိုရႏိုင္ေပသည္။
ေသာတာပတၲိမဂ္ဖိုလ္ရၿပီးပါက ဘံုစဥ္စံျဖင့္ တစ္ဆင့္တစ္ဆင့္ျမင့္တက္ကာ နိဗၺာန္ကိုစံ၀င္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ေပသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အပါယ္ေလးပါးမွ ထာ၀ရကင္းလြတ္ၿပီး နိဗၺာန္ကိုဘံုစဥ္စံျဖင့္စံ၀င္ႏိုင္ရန္အတြက္ ၀ိပႆနာတရားမ်ား ထြန္းကားလာသည့္ ၀ိမုတၲိယုဂေခာတ္ကာလတြင္ ေလာကုတၲရာ ပညာရပ္ျဖစ္ေသာ ၀ိပႆနာပညာကို ႀကိဳးစား၍ ေလ့လာသင္ယူအားထုတ္သင့္ပါေၾကာင္း ေမတၲာေစတနာျဖင့္ အထူးတိုက္တြန္း လိုက္ရပါေတာ့သည္။
ေဇယ်ာမင္း(ေကတု)
တာခ်ီလိတ္ျမိဳ႕နယ္စာေရးဆရာအသင္း အဖြဲ႕၀င္ ဦးျမင့္လြင္ (ေဇယ်ာမင္းေကတု)
ျမတ္မ်ိဳးျမင့္မာန္ စီစဥ္ တင္ျပသည္။(၂၈.၁၁.၁၃)
1 comments:
သာဓု -သာဓု -သာဓုပါ
အားလံုးရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ႀကပါေစႀကပါေစ
Post a Comment